piątek, 4 lutego 2011

Wykup mieszkania zakładowego

Wykup mieszkania zakładowego


Poprzednio pisaliśmy o wykupie mieszkania komunalnego. W przypadku wykupu mieszkań zakładowych warunki są nieco bardziej skomplikowane. Zasady wykupu mieszkań zakładowych reguluje kilka ustaw.
W przypadku wykupu mieszkań zakładowych pierwszeństwo ma najemca lokalu, ale to zakład sam musi zdecydować na sprzedaż danego mieszkania. Zakład pracy informuje o decyzji na piśmie. Po otrzymaniu niniejszej decyzji najemca ma trzy miesiące na decyzję o wykupie. Jednak istnieje możliwość wykupu mieszkania również na wniosek najemcy.

Starając się o wykup mieszkania zakładowego, należy złożyć wszystkie niezbędne dokumenty w terminie określonym w zawiadomieniu, czyli: decyzję o przydziale mieszkania, umowę najmu, zaświadczenie o zameldowaniu oraz ksero dowodu osobistego.
Po przedstawieniu ww. dokumentów zakład pracy musi sprawdzić, czy nie ma żadnych zaległości w opłatach mieszkaniowych, następnie zostanie wysłany rzeczoznawca majątkowy, który wyceni rynkową wartość mieszkania.

Wykupując mieszkanie zakładowe, można liczyć na duże zniżki nawet do 95%, (w przypadku: rencistów, emerytów, oraz wdowców i wdów po nich). W innych przypadkach cena rynkowa jest pomniejszana lokatorowi o 6% za każdy rok pracy w przedsiębiorstwie lub 3% za każdy rok najmu.

Po załatwieniu wszelkich formalności należy podpisać akt notarialny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz